181207 - movietime2

image87

image88

1408 (2007)

Mycket bra film! Handlar om en man som recenseras hemsökta platser och skriver om dem I sina böcker. Han tror själv inte på spöken eller andar, och ser sitt jobb mer som en lek. Men när han checkar in på hotellrummet 1408 hamnar han i en fasansfull skräckhistoria. Välgjord och spännande!
+++ 3/5

image89

Stardust (2007)

Lite halvlarvig fantasy film. Förväntade mig mer spänning, effekter och häftiga karaktärer.

Handlingen var okej men som det fantasyfanet jag är var jag tvungen att se hela filmen. Alltså inte snabbspola igenom filmen för att få ett hum om vad den handlar om.
++ 2/5

 image90

The Girl Next Door (2007)

Denna film är hemskt gripande. Handlingen baseras på en verklig händelse och från början är den halvsöt men slutar i att vara en av de hemskaste filmer jag någonsin sett. Jag känner för karaktärerna och vill skrika åt dem vad de borde och inte borde göra. Den är ett måste!
+++++ 5/5

image91

Elizabeth: The Golden Age (2007)

Jag är även en liten sucker för historiska filmer. Denna har jag velat se länge men när jag såg den så blev jag faktiskt lite besviken. Handlingen var lite lam, ingen dramatik. Den handlade mer om relationer än den historiska handlingen. Men värd att se!
+++ 3/5



Vad tycker ni om dem?
image69

Kommentarer
Postat av: Cilla

Kul med filmtips mitt i modebloggen :) Tyckte du bara att Stardust var en 2a? Jag ger den lätt en 4, för all sarkasm och lika dåliga humor som jag har :) Hehe, kram på dig!

2007-12-18 @ 18:18:45
URL: http://trendportalen.blogg.se
Postat av: Linda - iwillfavouryou.blogg.se

Cilla : tänkte variera lite, ser så mycket film :)

2007-12-18 @ 19:05:54
URL: http://www.iwillfavouryou.blogg.se

Rösta på mig på Stylesarch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0