181107 - spotless

 

image22


Vacker hy är verkligen A och O. Att vakna på morgonen och ha en superfinne kan förstöra hela dagen, och de jävlarna ger sig oftast inte på några dagar. Och att kleta på en massa smink är ingen höjdare. Det täpper igen och det slutar i en enda stor ond cirkel. Men det här med finnar och dålig hy är inte vårt fel, den beror på inflammation i talgkörtlarna som omger håren i ansiktet och på överkroppen. Allt detta beror på att vi konstigt nog producerar mer manligt hormon. Det enda vi egentligen kan göra är att hjälpa huden på traven med att återhämta sig. Nuförtiden finns det både preparat som man sväljer och som man använder utvärtes. Här har jag sammanställt lite av vad jag anser hjälper, och inte hjälper!

 

Kom gärna med egna tips så lägger jag till och refererar!


  1. Ät B-vitamin och sink. För mig tog det några veckor men visst hjälper det! B-vitamin/selica är ju även bra för hår och naglar.
  2. Soljus lindrar dålig hy. Men bara tilfälligt! Tänk på att för mycket exponering kan orsaka hudkancer!
  3. Använd bra produkter
  4. Utan alkoholer, parfym= torkar ut huden,
  5. Utan mineraloljor= täpper igen porer upp till 60%,
  6. Anänd Basiron eller stiroxyl på kvällen.
  7. Tvätta inte ansiktet med starka tvålar på morgonen, huden behöver de fetter den producerar på natten för att behålla sin balans och hjälpa till att läka!
  8. Budget variant på ansiktsvatten = När du sköljt ansiktet efter tvätt med varmt vatten, växla till kallt och stäng porerna
  9. Basta mera!
  10. Byt örngott ofta, flera gånger i veckan!
image23

Budget: ABC australian bodycare - Riktigt bra och prisvärd serie som inehåller Tee tree. Finns för ansikte och kropp. Finns att köpa hos hälsokosten.
Lyx: Dermalogica - Bästa produkterna jag någonsin använt. Lugnande, renande och helt underbara! Finns bland annat hos strawberrynet.com till en billigare peng.

Hoppas det hjälper er, det gör mig en tjänst varje dag (:


Kommentarer
Postat av: Klara

TACK för tipsen, behövde jag kan jag säga :]

2007-11-18 @ 19:21:02
URL: http://www.skillnadsgatan.tjejsajten.se
Postat av: Klara

P.S Vill du hjälpa mig med designen på min blogg? Skulle vara ursnällt, du verkar vara så himla Photoshop. Kram

2007-11-18 @ 19:25:26
URL: http://www.skillnadsgatan.tjejsajten.se
Postat av: Linda - iwillfavouryou.blogg.se

Klara : jag kan gärna hjälpa dig! måste bara avsluta mitt plugg så hör jag av mig när jag har tid:)

2007-11-18 @ 19:51:16
URL: http://www.iwillfavouryou.blogg.se
Postat av: Klara

Okej, tack så mycket! :]

2007-11-18 @ 21:04:40
URL: http://www.skillnadsgatan.tjejsajten.se
Postat av: Kristina

Bra tips där du:) Jag använder oxå Dermalogica och kommer aldrig att byta:)

2007-11-19 @ 14:48:04
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se

Rösta på mig på Stylesarch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0