120208 - Beslut

Hej!

 

Just nu pågår det inte så mycket i mitt liv. Fast desto mer inuti mitt huvud. Jag har så mycket funderingar och val jag tycker mig borde göra. Framtidsplaner som ska planeras, moment i livet ska placeras och valmöjligheter skall värderas.


Just nu har jag 3 prioriteter!  Jag benämner de med A,B och C eftersom det inte är en lista, utan alla är lika högt prioriterade.


A. Körkortet: Den 19:e februari kör jag upp! Alltså om en vecka kommer jag förhoppningsvis ha ett körkort. Men Här kommer problemet! Klarar jag inte uppkörningen så får jag vänta minst 2 månader på att få en ny uppkörning. Och detta misslyckande går i hand i hand med fler tråkiga körlektioner. Detta problem får oss då in på min andra prioritering, att resa till Oslo för att jobba.


B. Norge: Jag och mina kära partnes in crine Matilda & Sofia planerar en svettig resa till Oslo för att jobba och tjäna pengar. Men här är problemet: Klarar jag inte körkortet, går detta i stupet och all tid och kraft jag lagt på detta är till ingen nytta.  Alla timmar till att söka jobb och lägenhet. Men saken är att om jag inte klarar körkortet, har jag inget jobb här hemma och inga jobb sökta. Jo ett jobb, och detta är min sista prioritet!

 

C. Arbetsprov ? Jag sökte ett jobb som designer för ett nystartat mindre märke, är en av de sista uttagna och ska nu lägga ner min själ i det projekt vi har blivit tilldelade. Detta gynnar ju min karriär och tar mig närmare mitt mål i livet. Men söker jag detta, kan jag ju inte åka till Oslo förens jag vet att jag inte fått det. Jag kan heller inte lova mina vänner att betala en hyra, och sedan få ett jobb hemma i Sverige och hoppa av. Det här är skit, allt hänger på allt. Och att inte ta denna chans är idiotisk. Men jag känner mig så kluven, jag vill så mycket men samtidigt vara alla tillags.


Detta är vad som händer i mitt liv, och vad som håller mig så ockuperad från bloggen!


Kommentarer

Rösta på mig på Stylesarch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0