220108 - högskolepoäng

 

Bilden ?http://www.santarosa.edu/instruction/instructional_departments/consumer-and-family-studies/fashion-studies/images/fs-collage.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.

 

Snart är det dags att börja söka in till de skolor man vill gå på i höst. För oss som är in to fashion and design är läget lite annorlunda när det gäller intagning. Här ska det göras en massa intagningsprover där man ska visa sina färdigheter inom modeteckning, sömnad, mönsterkonstruktion m,m. Dessa arbetsprover varierar ganska mycket och man måste verkligen lägga mycket tid på dem. Vissa skolor har redan släppt sina intagningsprover, vissa har alltid samma  och vissa släpper sina i vår.  Så man får planera vilka skolor man vill söka, och göra intagningsproverna i rätt ordning.  Här kommer lite skolor jag ska söka till:


Beckmans Designhögskola ? Stockholm

En av Sveriges bästa designutbildningar. Här söker jag bara in som ett prov, för att se hur svåra intagningsproven är. Hit söker folk i 5 år utan att komma in. Så, jag räknar inte med att göra det (:

 

Nordisk designskola ? Borås

1 årig grundläggande utbildning. Mycket praktiskt och mycket eget arbete. En väldigt intensiv utbildning som jag tror skulle vara en bra grund för att sedan komma in på en längre högskoleutbildning.

 

Textilhögskolan ? Borås

Utbildningar:
modedesign

Fristående kurser:

Det ansvarsfulla modeföretaget
Digital modeskiss


Tillskärarakademin- Stockholm
Här finns en ettårig kurs som inköpsassistent.

 

Vilda skolor ska ni söka in till i höst?


Kommentarer
Postat av: Miu Miu

Riktigt bra och utförlig information. Tyvärr ska jag inte söka i år eftersom jag har ett år kvar på gymnasiet. Men sedan kanske... ;)

2008-01-22 @ 18:13:49
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Abdulvanja

Very interesting & professional site. You done great work.

2010-01-15 @ 10:22:26
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Rösta på mig på Stylesarch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0